A MINŐSÉG FOGALMA

Példa hallgatói feladatra és munkaformára

  • Moderátor: az oktató
  • Cédulázással gyűjtik össze, majd kategóriákba rendezik a minőség-jellemzőket.

●munkaforma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A pedagógiai gyakorlatban a közös szakmai nyelv kimunkálása, használata a minőségfejlesztés területén is szükséges. Amíg szakmai, szakmapolitikai viták folynak a minőségről, az iskola, az óvoda minőségirányítási programot kell, hogy írjon és működtessen. Mindez, legalább egy-egy intézményen belül egységes és elfogadott, értett és alkalmazott fogalomkészletet feltételez. De magának a minőség fogalmának a meghatározása körül is van némi bizonytalanság. Ezt jelzi az a tény, hogy a törvényi kötelezettség alapján kidolgozott számos óvodai, iskolai IMIP-ben (intézményi minőségirányítási programban) a minőség értelmezése valójában deklarálatlan marad.

●közös nyelv