NYME – PSZK MODELL
A törvényi szabályozásra építkezve a Nyugat Magyarországi Egyetem Regionális Pedagógiai Szolgáltató és Kutató Központ adaptív IMIP modellt dolgozott ki. A modell a szabályozott folyamatos fejlesztést támogató dokumentum. Támogatja, hogy az adaptáló intézményben:
|
●NYME
-
|
A PDCA ciklus (tervezés - megvalósítás - ellenőrzés - értékelés - korrigálás) metodikáját követi, melyben: - a tervezés:
- a megvalósítás:
- az ellenőrzés, az értékelés:
- a korrekció: - azon intézkedéseket, változtatásokat jelenti, melyek az ellenőrzés, az értékelés alapján szükségesnek bizonyulnak. |
●PDCA ciklus
|
A modell az alkalmazó számára - a törvény szövegét követve - a következő struktúrát kínálja: 1. Minőségpolitika
2. Minőségfejlesztési rendszer
3. Értékelési, mérési rendszer
|
●ajánlott
tartalom és
|
Az NYME-PSZK IMIP egyrészt modell, másrészt sillabusz. Egyrészt végig vezeti az alkalmazót a dokumentum megszerkesztésében, másrészt példákat kínál egy-egy fogalom értelmezésére, faladat megoldására. |
●modell
és |
Példa:
A deklarált minőségpolitika
|
●helyi minőségfogalom
|
Támogatja a modell az intézmény folyamattervezését, folyamatszabályozását. Példa: Folyamat-mátrix A iskola folyamatai, szabályozása:
Példa: Az ellenőrzés folyamatának algoritmusa
|
●folyamatlista
●folyamat-szabályozás tervezése
●folyamatleírás
|
A folyamat leírása 1. A vezető a folyamat elején -az ellenőrzést kezdete előtt ... hónappal - meghatározza az IMIP alapján az ellenőrzés területeit, szempontjait, idejét, időtartamát. 2. A vezető dönt - az IMIP-ben foglaltak szerint - az ellenőrzést végzőről. 3. Megbízza az ellenőrzést végzőt, az ellenőrzés kezdete előtt ... hónappal. 4. A megbízott (mikor) elkészíti az éves ellenőrzési tervet az ellenőrzés kezdete előtt .... hónappal. A vezető dönt annak elfogadásáról. 5. A megbízott és a vezető ismerteti az ellenőrzési tervet az érintettel az ellenőrzés kezdete előtt ... hónappal, írásban és egyeztető megbeszélésen. 6. A megbízott végrehajtja az ellenőrzést. 7. Az ellenőrzés tapasztalatainak megbeszélése az ellenőrzés után egy héten belül az ellenőrzött és a megbízott, a vezető és a megbízott között. 8. Az ellenőrzést végző írásbeli javaslatot tesz az ellenőrzöttnek és az intézmény vezetőjének a feltárt hiányok pótlására. 9. Az ellenőrzést végző írásbeli és szóbeli tájékoztatást ad az ellenőrzés folyamatáról. Eredményeiről, tapasztalatairól az ellenőrzöttnek, a vezetőnek, munkatársaknak. 10. Az ellenőrzés eredményeinek az intézményi adattárba helyezése az ellenőrzési folyamat végén. |
●folyamatleírás
|
Példa hallgatói feladatra és munkaformára
![]() |