A téma további feldolgozását segítő anyagok
Adaptációs kézikönyv
|
|
Földiné Angyalossy Zsuzsanna - Hartdégen Józsefné: Látók között. Útmutató súlyos fokban látássérült tanulók neveléséhez általános iskolai tanítók és tanárok számára. BGGYTF. Budapest, 1995. 6-9. old.
Földiné Angyalossy Zsuzsanna (szerk.): Szemelvénygyűjtemény a látássérültek integrált neveléséhez, oktatásához. BGGYTF. Budapest, 1996.
Földiné Angyalossy Zsuzsanna: A tanítási-tanulási folyamat szervezése integráltan tanuló vak gyermekeknél. In: Gordosné Szabó Anna (szerk.): Gyógyító pedagógia. Nevelés és terápia. Medicina Könyvkiadó Rt. Budapest, 2004. 399-418. old.
Jankó-Brezovay Pálné - Vargáné Mező Lilla: Az integrált nevelést-oktatást segítő módszertani központ modellje a gyengénlátók iskolájának gyakorlatában. Fővárosi Közoktatás-fejlesztési Közalapítvány. Budapest, 2001.
Kovács Krisztina (2000): Látássérült gyermek az óvodában az és az iskolában. In: Illyés Sándor (szerk.): Gyógypedagógiai alapismeretek. BGGYTF. Budapest,
Méhes József (1985): Tiflopedagógia. Tankönyvkiadó. Budapest,
Mesterházi Zsuzsa (szerk.): Gyógypedagógiai lexikon. ELTE BGGYFK. Budapest, 2001. 120-122. old. Látásélesség, látássérülés, látássérültek, látásnevelés. (lexikon szócikkek)
Paraszkay Sára: Közelről nézve - a gyengénlátó gyermek. Paraszkay Sára. Budapest,1994
Schiffer Csilla: Látókkal együtt - az általános iskola alsó tagozatán. Gyógypedagógiai Szemle, 2001/3. 62-70. old.
Schiffer Csilla: Tanítók tapasztatai a vak gyermekek integrációjáról. Gyógypedagógiai Szemle, 2005/3. 181-195. old.
Szaffner Gyula: Várgesztesi történet. BGGYFK. Budapest
További segédletek az együttneveléshez a www.sulinovaadatbank hu honlapon:
Dokumentációs útmutató:
4. Dokumentációs útmutató gyengénlátó gyermekek, tanulók együttneveléséhez
9. Dokumentációs útmutató vak és aliglátó gyermekek, tanulók együttneveléséhez
Módszertani intézményi útmutató:
4. Módszertani
intézményi útmutató gyengénlátó és aliglátó gyermekek, tanulók
együttneveléséhez
10.
Módszertani intézményi útmutató vak és aliglátó gyermekek, tanulók
együttneveléséhez
Eszköztár:
Sérülésspecifikus eszköztár beszédfogyatékos gyermekek, tanulók együttneveléséhez
Sérülésspecifikus eszköztár hallássérült gyermekek, tanulók együttneveléséhez
Ajánlások:
Matematika
Bevezető a matematika kompetenciaterület ajánlásaihoz
Ajánlások gyengénlátó gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez
Ajánlások vak és aliglátó gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez
Szociális, életviteli és környezeti kompetenciák:
Bevezető a szociális, életviteli és környezeti kompetenciaterület ajánlásaihoz
Ajánlások gyengénlátó és aliglátó gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez
Ajánlások vak és aliglátó gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez
Szövegértés-szövegalkotás:
Bevezető a szövegértési-szövegalkotási kompetenciaterület ajánlásaihoz
Ajánlások gyengénlátó és aliglátó gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez
Ajánlások vak és aliglátó gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez
Óvodai nevelés
Bevezető az óvodai
nevelés kompetenciaterület ajánlásaihoz
Ajánlások
látássérült gyermekek kompetencia alapú fejlesztéséhez
Idegen nyelv
Bevezető az idegen nyelvi kompetenciaterület ajánlásaihoz
Ajánlások gyengénlátó és aliglátó gyermekek, tanulók kompetencia alpú fejlesztéséhez
Ajánlások
vak és aliglátó gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez
Életpálya építés
Bevezető az életpálya-építési kompetenciaterület ajánlásaihoz
Ajánlások gyengénlátó és aliglátó gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez
Ajánlások vak és aliglátó gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhe