A téma további feldolgozását segítő anyagok
Balázs A.: Az autizmus fogalma. Fejlesztő Pedagógia, 15. évf., 2004/2, 4-5. old.
Balázs Anna: Az autista gyermekek az óvodában és az iskolában. In: Illyés Sándor (szerk.2000): Gyógypedagógiai alapismeretek. ELTE BGGYFK. Budapest, 631-653. old. Mesterházi Zsuzsa (szerk.2001): Gyógypedagógiai lexikon. ELTE BGGYFK. Budapest, 69-70. old.,76-77. old.
Csányi Yvonne (szerk.1995): Együttnevelés - Speciális igényű tanulók az iskolában. Alternatív füzetek 5. IFA-OKI Iskolafejlesztési Alapítvány. Budapest,
Csányi Yvonne (szerk.2001): Értelmileg és tanulásban akadályozott gyermekek integrált nevelése és oktatása. ELTE BGGYFK. Budapest,
Ellis, A. W.(2004): Olvasás, írás, diszlexia. Tas 11 Kft. Budapest,
Englbrecht, Arthur - Weigert, Hans (1996): Hogyan akadályozzuk meg a tanulási akadályok kialakulását? BGGYTF. Budapest,
Gaál Éva: A tanulásban akadályozott gyermekek az óvodában és az iskolában. In: Illyés Sándor (szerk.2000): Gyógypedagógiai alapismeretek. ELTE BGGYFK. Budapest, 431-457. Gerebenné Várbíró Katalin: A tanulási zavar jelenségkörének gyógypedagógiai pszichológiai értelmezése. In: Zászkaliczky P. (szerk.1995): „Önmagában véve senki sem...".Tanulmányok a gyógypedagógiai pszichológia és határtudományainak köréből. BGGYTF. Budapest, 216-245. old.
Gy. Stefanik Krisztina: Terápiás lehetőségek az autizmussal élő gyermekek ellátásában. Fejlesztő Pedagógia, 15. évf. 2004/2. 12-15. old.
Illyés Sándor (szerk.2000): Gyógypedagógiai alapismeretek. ELTE BGGYFK. Budapest, Nevelhetőség és korlátozott nevelhetőség: 33-35. old., A sajátos nevelési szükséglet: 35-36. old., Nevelés és terápia: 58-59. old., Integrált nevelés:59-60. old., A speciális nevelési szükségletű gyermekek és fiatalok integrált nevelése-oktatása: 379. old., Integráció: 386. old., Inklúzió: 387. old.
Lányiné Engelmayer Ágnes (1996): Értelmi fogyatékosok pszichológiája I. BGGYTF. Budapest
Lányiné Engelmayer Ágnes (2004): Képességzavarok diagnosztikája és terápiája a gyógypedagógiai pszichológiában. Akadémiai Kiadó. Budapest,
Lányiné Engelmayer Ágnes (1996): Értelmi fogyatékosok pszichológiája I. Egységesítő törekvések a terminológiában, a nemzetközi szervezetek szerepe (WHO-ig).BGGYTF. Budapest, 96-101. old.
Lányiné Engelmayer Ágnes: A nevelés és terápia megkülönböztető jegyei, a pedagógus és a terapeuta eltérő szerepei. In: Gordosné Szabó Anna: Gyógyító pedagógia. Medicina Könyvkiadó Rt. Budapest, 2004. 79-80. old.
Lányiné Engelmayer Ágnes: A terápiás gondolat megjelenése a gyógypedagógiában. In: Gordosné Szabó Anna: Gyógyító pedagógia. Medicina Könyvkiadó Rt. Budapest,2004. 74-76. old.
Lord, C. - Rutter, M.(1996): Autizmus és pervazív fejlődési zavarok. Autizmus Alapítvány. Budapest,
Martonné Tamás M. (szerk.2002): Fejlesztő pedagógia. ELTE Eötvös Kiadó. Budapest, Mesterházi Zsuzsa (1998): A nehezen tanuló gyermekek iskolai nevelése. BGGYTF. Budapest,
Mesterházi Zsuzsa (szerk.1996): Diszkalkuliáról pedagógusoknak. BGGYTF. Budapest,
Papp Gabriella (2004): Tanulásban akadályozott gyermekek a többségi általános iskolában. Comenius Bt. Pécs,
Papp Gabriella (szerk.1994): Válogatás az integrált nevelés szakirodalmából. Fordításgyűjtemény. Nemzeti Tankönyvkiadó. Budapest, 1994.
Radványi Katalin: Értelmileg akadályozott tanulók integrációjának feltételei. Kézirat. ELTE BGGYFK. Értelmileg Akadályozottak Gyógypedagógiája Tanszéki Csoport
Szabó Ákosné: A képességfejlesztés és az életmód összefüggései tanulásban akadályozottaknál. In: Gordosné Szabó Anna (2004): Gyógyító pedagógia. Medicina Könyvkiadó Rt. Budapest,217-235. old.
Urbánné Varga Katalin: Kommunikációs képességek fejlesztése autista gyermekeknél a zeneterápia eszközeivel. In: Gordosné Szabó Anna: Gyógyító pedagógia. Medicina Könyvkiadó Rt. Budapest, 2004. 519-536. old.
További segédletek az együttneveléshez a http://www.sulinovaadatbank hu honlapon:
Dokumentációs útmutató:
Dokumentációs útmutató autizmussal élő gyermekek, tanulók együttneveléséhez
Dokumentációs útmutató tanulásban akadályozott gyermekek, tanulók együttneveléséhez
Dokumentációs útmutató értelmileg akadályozott gyermekek, tanulók együttneveléséhez
Módszertani intézményi útmutató:
1. Módszertani intézményi útmutató autizmussal élő gyermekek, tanulók együttneveléséhez
3. Módszertani intézményi útmutató értelmileg akadályozott gyermekek, tanulók együttneveléséhez
9. Módszertani intézményi útmutató tanulásban akadályozott gyermekek, tanulók együttneveléséhez
Eszköztár:
Sérülésspecifikus eszköztár autizmussal élő gyermekek, tanulók együttneveléséhez
Sérülésspecifikus eszköztár tanulásban akadályozott gyermekek, tanulók együttneveléséhez
Sérülésspecifikus eszköztár értelmileg akadalyozott gyermekek, tanulók együttneveléséhez
Ajánlások:
Bevezető a matematika kompetenciaterület ajánlásaihoz
Ajánlások autizmussal élő gyerekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez
Ajánlások értelmileg akadályozott gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez
Ajánlások tanulásban akadályozott gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez
Szociális, életviteli és környezeti kompetenciák:
Bevezető a szociális, életviteli és környezeti kompetenciaterület ajánlásaihoz
Ajánlások autizmussal élő gyerekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez
Ajánlások értelmileg akadályozott gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez
Ajánlások tanulásban akadályozott gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez
Szövegértés-szövegalkotás:
Bevezető a szövegértési-szövegalkotási kompetenciaterület ajánlásaihoz
Ajánlások autizmussal élő gyerekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez
Ajánlások értelmileg akadályozott gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez
Ajánlások tanulásban akadályozott gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez
Bevezető az óvodai nevelés kompetenciaterület ajánlásaihoz
Ajánlások autizmussal élő gyerekek kompetencia alapú fejlesztéséhez
Ajánlások értelmileg akadályozott gyermekek kompetencia alapú fejlesztéséhez
Idegen nyelv
Bevezető az idegen nyelvi kompetenciaterület ajánlásaihoz
Ajánlások autizmussal élő gyerekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez
Ajánlások tanulásban akadályozott gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez
Életpálya építés
Bevezető az életpálya-építési kompetenciaterület ajánlásaihoz
Ajánlások autizmussal élő gyerekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez
Ajánlások értelmileg akadályozott gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez
Ajánlások tanulásban akadályozott gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez