A téma további feldolgozását segítő anyagok
Adorján Katalin: A dysgraphia tünetei. Beszédgyógyítás, 1993/1. 10-17. old.
Bálint Mária(1997): Hiperaktivitás és iskolai teljesítménykudarcok. Oktatáskutató Intézet. Budapest,
Csépe Valéria: Az olvasás és írásképesség zavarai. In: Dr. Illyés Sándor (szerk.2000): Gyógypedagógiai alapismeretek. BGGYTF. Budapest, 239-278. old.
Dr. Nagy Erika: A kommunikáció fejlődése - gyermekkori beszédzavarok. Óvodai élet, 8. évf. 2. sz.. 10-16. old.
Ehart, Fredi - Mattmüller, Félix - Frick F.(1991): A nehezen kezelhető gyermek (POS). Gondolat. Budapest,
Englbrecht, Arthur - Weigert, Hans (1996): Hogyan akadályozzuk meg a tanulási akadályok kialakulását? avagy Nem jelenthet akadályt a tanulási akadály! BGGYTF. Budapest,
Fanz, Silvia (1998): A hiperaktív gyerek. Trivium Budapest,
Fodorné Földi Rita(1998): Hiperaktivitás és tanulási zavarok. VOLÁN Humán Oktatási és Szolgáltatási Rt. Budapest,
Jáky Ilona: A verbális kommunikáció gyermekkori zavara - az elektív mutizmus. In: Horányi Annabella - Kósáné Dr. Ormai Vera (szerk.1986): Pedagógusok és pszichológusok. Együttműködés a szocializációs zavarok megelőzéséért. Tankönyvkiadó. Budapest,158-168. old.
Márkus Attila: A matematikai képességek zavarai. In: Dr. Illyés Sándor (szerk.2000): Gyógypedagógiai alapismeretek. BGGYTF. Budapest, 279-307. old.
Meixner Ildikó (2000): A dyslexia prevenció, reedukáció módszere. ELTE BGGYFK. Budapest,
Mesterházi Zsuzsa (1999): Diszkalkuliáról - pedagógusoknak. BGGYTF. Budapest,
Neukäter, Heinz: Elektív mutizmusos gyermekek oktatása. In: Gerebenné Várbíró Katalin (szerk.1985): Szemelvénygyűjtemény a beszédhibások pszichológiája köréből II. kötet. Tankönyvkiadó. Budapest, 147-156. old.
Sajátos nevelési igényű tanulók iskolai oktatásának irányelve 2/2005. (III. 1.) OM-rendelet.
Rózsáné Czigány Enikő(2001): Útmutató szakértői bizottságoknak in: Dr. Csányi Yvonne (2001, szerk.): A magatartászavarokkal küzdő gyermekek integrált nevelése - oktatása Fogyatékos Gyermekek, Tanulók Felzárkóztatásáért Országos Közalapítvány, Budapest
Torda Ágnes: Beszédhibás gyermekek
az óvodában és az iskolában. In: Dr. Illyés
Sándor (szerk.2000): Gyógypedagógiai
alapismeretek. BGGYTF. Budapest, 592. old.
Vetró Ágnes: A figyelem és a cselekvésszervezési képesség zavarai. In: Dr. Illyés Sándor (szerk.2000): Gyógypedagógiai alapismeretek. BGGYTF. Budapest, 2000. 311-328.o.
Wender, Paul (1993): A hiperaktív gyermek, serdülő és felnőtt. Figyelemzavar egy egész életen át. Medicina Könyvkiadó Rt. Budapest,
További segédletek az együttneveléshez a http://www.sulinovaadatbank hu honlapon:
Dokumentációs útmutató:
7. Dokumentációs útmutató pszichés akadályozott gyermekek, tanulók együttneveléséhez
Módszertani intézményi útmutató:
Eszköztár:
Sérülésspecifikus eszköztár pszichés fejlődés zavaraival küzdő gyermekek, tanulók együttneveléséhez
Ajánlások:
Bevezető a matematika kompetenciaterület ajánlásaihoz
Ajánlások a pszichés fejlődés zavaraival küzdő gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez
Szociális, életviteli és környezeti kompetenciák:
Bevezető a szociális, életviteli és környezeti kompetenciaterület ajánlásaihoz
Ajánlások a pszichés fejlődés zavaraival küzdő gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez
Szövegértés-szövegalkotás:
Bevezető a szövegértési-szövegalkotási kompetenciaterület ajánlásaihoz
Ajánlások a pszichés fejlődés zavaraival küzdő gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez
Bevezető az óvodai nevelés kompetenciaterület ajánlásaihoz
Ajánlások a pszichés fejlődés zavaraival küzdő gyermekek kompetencia alapú fejlesztéséhez I. (magatartászavar esetén)
Idegen nyelv
Bevezető az idegen nyelvi kompetenciaterület ajánlásaihoz
Ajánlások a pszichés fejlődés zavaraival küzdő gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez
Életpálya építés
Bevezető az életpálya-építési kompetenciaterület ajánlásaihoz
Ajánlások a pszichés fejlődés zavaraival küzdő gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez