A sajátos nevelési igényű tanulók integrált oktatására való érzékenyítéshez kapcsolódó pedagógiai módszerek támogatása
Tartalomjegyzék
Bevezető
I.1. A fogyatékosság és fogyatékosságfogalom értelmezése
I.2. A gyógypedagógiai, pedagógiai szolgáltatások körének meghatározása, tartalmi értelmezése, integráció - inklúzió
I.3. Az integráció sikerességének feltételrendszere,
I.4. A látássérültek pedagógiájának hatásrendszere
I.5. A hallássérültek és beszédfogyatékosok sajátos nevelési igénye, integrációjuk feltételei, az integráció előnyei és nehézségei
I.6. A mozgáskorlátozottság konduktív pedagógiai értelmezése, a mozgáskorlátozott gyermek sajátos nevelési igényének körvonalazása
I.7.Tanulási képességek
I.8. A megismerés vagy viselkedés fejlődésének súlyos és tartós, organikus okra vissza, illetve vissza nem vezethető zavarának meghatározása
Elsősorban az iskolai teljesítményben megjelenő zavarok
Diszlexia
Diszgráfia
Diszkalkulia
A motoros funkció specifikus fejlődési rendellenességei
Kevert specifikus fejlődési zavarok
A viselkedés és az érzelmi-hangulati élet rendszerint gyermek- vagy serdülőkorban jelentkező zavarai
A szocializáció jellegzetesen gyermek- vagy serdülőkorban kezdődő zavarai
Az eszközökről
A téma további feldolgozását segítő anyagok
I.9. Módszerspecifikus terápiás eljárások
I.10. Lehet-e fogyatékos az emberi lét?
Elsősorban az iskolai teljesítményben megjelenő zavarok
« Előző
|
Következő »