Kevert specifikus fejlődési zavarok

Ennek a problémának kritériuma, hogy a beszéd, a nyelv, az iskolai készségek, motoros funkciók kombinált fejlődési zavarából legalább kettő vagy több észlelhető, de egyik tünet sem annyira kifejezett, hogy elsődleges diagnózisként alkalmazható volna. Nagy átfedés észlelhető a fenti fejlődési zavarok között és nemritkán a kognitív funkciók általános károsodásával is társul.

 

A tanulási zavarral küzdő gyermekek személyisége és viselkedése

A tanulási zavar gyakran társul jellegzetesnek tekinthető magatartási tünetekkel, személyiségi sajátosságokkal.
- A gyermekek nem képesek viselkedésüket a szociális követelményeknek megfelelően szabályozni.
- Alacsony a toleranciaszintjük.
- Gyenge a tanulási érdeklődésük, motivációjuk.
- Nem megfelelő megismerő aktivitásuk szintje.
- Nem reális az önértékelésük, akár pozitív, akár negatív irányban.