A FEJLESZTŐ FELADATOK ÍRÁSÁNAK ALGORITMUSA

A feladatírás az alábbi algoritmust követve - a képességekről, ismeretekről, feladattípusokról, stb. való tudás alkalmazásával - elvezet a fejlesztő feladat kimunkálásához.

  • A fejlesztendő összetett képesség kiválasztása.
  • A kiválasztott összetett képesség valamely komponensének (egyszerűbb képességnek) a választása.
  • Tananyagtartalom, ismeret választása.
  • Kontextus választása (valós élethelyzetet modellezve), ha az lehetséges.
  • A feladat megszövegezése.
  • kontextus
  • adatok, információk, összefüggések
  • utasítás(ok)
  • kérdés(ek)
  • A vizuális megjelenés megtervezése / megszerkesztése.
  • A javítókulcs és a javítási útmutató elkészítése.
  • A feladat elemekre (itemekre) bontása.
  • A próbálja feladat működésének kipróbálása.
  • Ha szükséges, akkor a feladat javítása, korrigálása.
  • A feladat alkalmazása.

●a feladatírás
lépései

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egy feladat megszerkesztésének bemutatásával szemléltetjük a folyamat lépéseit.

 

 

 

●képesség választás

 

 

 

 

 


 


●ismeret választás

 

 

 

 

 

 

 

●kontextus -
motiváció

 

 

 

 

 

 

 

 

●szövegezés

 

 

 

 

 

 

 

 

●késztermék

 

 

 

 

 

 

 

 

 

●értékelés tervezés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

●kontrol

 

 

 

 

 

 

 

 

Példa hallgatói feladatra és munkaformára

  • A hallgatók 3-4 fős csoportban oldják meg a feladatot.
  • Az oktató moderálásával elemzik a bemutatásokat.

●munkaforma

 

 

 

 

 

Bemutatunk néhány példának szánt feladatot, melyek mintájára (analógiájára) kipróbálhatja magát a feladatszerkesztésben.

Írjon olyan feladatot, amely az Ön által választott tantárgy tananyagtartalmához kapcsolódik!

Példák a fejlesztő feladatokra

●logikai képesség

 

 

 

 

 

 

●kombinatív képesség

 

 

 

 

 

 

 

 

 

●ismeretszerző képesség

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

●problémamegoldó képesség

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

●kommunikációs képesség

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

●kommunikatív képesség

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Példa hallgatói feladatra és munkaformára

  • A hallgatók 3-4 fős csoportban oldják meg a feladatot.
  • Az oktató moderálásával elemzik a bemutatásokat.

●munkaforma