DIAGNÓZIS

Ahogyan a közoktatás színterén, az iskola tanítási gyakorlatában szükség van/lenne bemeneti (diagnosztikus) mérésre, úgy a kurzusba belépő hallgatók esetében is indokolt vizsgálni/feltárni a tematikához kapcsolódó, már meglévő ismereteiket. Ehhez lehet/kell igazítani a képzés tartalmát, módszerét.

●hallgatói önreflexió

A diagnózisra nem tesztet, nem mérőeszközt, hanem kérdőíves vizsgálatot ajánlunk. A módszer arra keresi a választ, hogy a hallgató önreflexiója alapján mit vall ismereteiről, tudásáról.

●diagnózis

 

Alkalmazási javaslat:

A kérdőíves adatfelvétel PowerPoint alkalmazással történik. A kivetített és felolvasott kérdésekre papíralapú űrlapon adnak választ a hallgatók.

●PowerPoint kérdőív

●papíralapú válaszlap

 

 

 

 

 

 

 

 

Az adatelemzés Excel állománnyal történik.

●Excel elemző

 

 

 

 

 

Az oktatási segédlet melléklete az alábbi állománynevekkel tartalmazza a javasolt kérdőívet és elemzőt:

HALLGATÓI-KÉRDŐÍV-MÉRÉS.ppt

HALLGATÓI-KÉRDŐÍV-MÉRÉS.doc

HALLGATÓI-KÉRDŐÍV-MÉRÉS.xls


 

●kész eszközök