A KOMPETENCIA ÉRTELMEZÉSE A FUNKCIONÁLIS SZEMÉLYISÉGMODELL ALAPJÁN
Nagy József: XXI. század és nevelés Osiris Kiadó, 2002
|
●forrás
|
A kompetencia valamely funkció teljesítésére való alkalmasságot jelent. Ez az alkalmasság döntések meghozatalában és a döntések kivitelezésében, végrehajtásában nyilvánul meg. A döntés meghozatalának feltétele a motiváltság, a kivitelezésé a képesség. A képesség - mint a döntés kivitelezésének feltétele - is összetett rendszer. Kapcsolata az ismerettel sajátos, pedagógiai, oktatáspolitikai „hitviták" forrása. Felfogásunk szerint a képesség és az ismeret egy és ugyanazon dolognak két, egymást kölcsönösen feltételező és meghatározó eleme. Ezen értelmezési keretben a kompetenciák a funkciók alapján rendszerezhetők. Ezt, valamint a képesség és az ismeret kapcsolatát a későbbiekben be is mutatjuk.
|
●meghatározás
|
Példa hallgatói feladatra és munkaformára
|
●munkaforma
●egy
történelmi
|
Példa hallgatói feladatra és munkaformára
|
●munkaforma
|