NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM - ISKOLAI ORTOTÉKA

A Nyugat-magyarországi Egyetem Regionális Pedagógia Szolgáltató és Kutató Központja iskolai mérési rendszerhez kínál mérőeszköztárat (ortotékát).

●NYME - RPSZKK

 

 

 

A MÉRŐESZKÖZTÁR az általános iskola 2. évfolyamától a középiskola 11. évfolyamáig kínál mérőeszközöket a tanításhoz, a fejlesztéshez, az iskola mérési és értékelési rendszeréhez. Ezek egy része a tantervi követelményekhez, másik része pedig kompetenciákhoz, képességekhez kapcsolódik. Az alábbi ábrán látható, mely évfolymokra és területekre kínál mérőeszközt az ortotéka.

http://www.bdtf.hu/

 

 

 

●forrás

A szummatív mérőeszközök tanév végén a tantervi követelmények teljesítettségének mérését teszik lehetővé.

A diagnosztikus mérőeszközeink tanév elején a tantervi követelmények előző évi teljesítettségének (mint eszköz jellegű tudásnak a) mérését teszik lehetővé.

Az ismeret-alkalmazás típusú mérőeszközeink olyan mérőeszközpárok, melyek egyrészt a tantárgy tantervi tananyagtartalmának ismeretét, másrészt ezen ismeretek alkalmazni tudását mérik.

Az érettségi típusú mérőeszközök egyrészt az általános iskola 8. évfolyamára, másrészt a tantárgy középiskolai tanításának félidejére készültek. Ezen mérőeszközök az írásbeli érettségik mintájára készültek. Tananyag és követelménytartalmuk azonban az adott évfolyam tantervi előírásaihoz igazodnak.

A speciális mérőeszközök egy-egy tantárgycsoporttal kapcsolatos eszköztudást mérnek, tehát elsődlegesen diagnosztikus célú mérésre javasoltak.
 

Az ortotéka minden mérőeszköze egy-egy mérőeszköz-csomagként a következőket tartalmazza:

  • adatlap
  • mérési útmutató
  • mérőeszköz
  • javítókulcs, javítási útmutató
  • mérőeszközönként egyedi Excel-elemző

A mérőeszköztárat természettudományos komplex feladatok gyűjteménye egészíti ki. Egy-egy feladata olyan kérdéseket, problémákat tartalmaz, melyek megválaszolása, megoldása egyszerre mozgósítja a tanulók matematikai, kémiai, biológiai, fizika ismereteit, tudását, fejleszti a problémamegoldó képességét.

Így a természettudományos tantárgyakat tanító kollégák multifunkcionálisan alkalmazhatják a feladatokat, melyek kivetíthetők, nyomtathatók.

●mérőeszköz-csomag

 

 

 

 

 

 

 

Példa hallgatói feladatra és munkaformára

  • A hallgatók önállóan, 2-3 fős csoportban oldják meg a feladatot.
  • Az oktató moderálásával elemzik a feladatmegoldásokat.

●munkaforma