NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM - ISKOLAI ORTOTÉKA
A Nyugat-magyarországi Egyetem Regionális Pedagógia Szolgáltató és Kutató Központja iskolai mérési rendszerhez kínál mérőeszköztárat (ortotékát). |
●NYME - RPSZKK
|
A MÉRŐESZKÖZTÁR az általános iskola 2. évfolyamától a középiskola 11. évfolyamáig kínál mérőeszközöket a tanításhoz, a fejlesztéshez, az iskola mérési és értékelési rendszeréhez. Ezek egy része a tantervi követelményekhez, másik része pedig kompetenciákhoz, képességekhez kapcsolódik. Az alábbi ábrán látható, mely évfolymokra és területekre kínál mérőeszközt az ortotéka. |
●forrás |
A szummatív mérőeszközök tanév végén a tantervi követelmények teljesítettségének mérését teszik lehetővé. A diagnosztikus mérőeszközeink tanév elején a tantervi követelmények előző évi teljesítettségének (mint eszköz jellegű tudásnak a) mérését teszik lehetővé. Az ismeret-alkalmazás típusú mérőeszközeink olyan mérőeszközpárok, melyek egyrészt a tantárgy tantervi tananyagtartalmának ismeretét, másrészt ezen ismeretek alkalmazni tudását mérik. Az érettségi típusú mérőeszközök egyrészt az általános iskola 8. évfolyamára, másrészt a tantárgy középiskolai tanításának félidejére készültek. Ezen mérőeszközök az írásbeli érettségik mintájára készültek. Tananyag és követelménytartalmuk azonban az adott évfolyam tantervi előírásaihoz igazodnak. A speciális mérőeszközök egy-egy tantárgycsoporttal kapcsolatos eszköztudást mérnek, tehát elsődlegesen diagnosztikus célú mérésre javasoltak. |
|
Az ortotéka minden mérőeszköze egy-egy mérőeszköz-csomagként a következőket tartalmazza:
A mérőeszköztárat természettudományos komplex feladatok gyűjteménye egészíti ki. Egy-egy feladata olyan kérdéseket, problémákat tartalmaz, melyek megválaszolása, megoldása egyszerre mozgósítja a tanulók matematikai, kémiai, biológiai, fizika ismereteit, tudását, fejleszti a problémamegoldó képességét. Így a természettudományos tantárgyakat tanító kollégák multifunkcionálisan alkalmazhatják a feladatokat, melyek kivetíthetők, nyomtathatók. |
●mérőeszköz-csomag
|
Példa hallgatói feladatra és munkaformára
|
●munkaforma
|