2/c. Kész foglalkozásminta átvétele

2/c Kész foglalkozásminta átvétele3

 

A foglalkozás témája: Projektmunka alkalmazása

Címszavak:

Célok:

A hallgatók ismerjék a kooperatív tanulásszervezés és a projektmunka metszéspontjait.

Fejlesztendő kompetencia:

A foglalkozás révén a hallgató képessé válik a tanulási folyamat szervezésére és irányítására, ezen belül változatos tanítási-tanulási formák kialakítására.

Eszközök, segédanyagok:

TÁ-TI-TI-TÁ lépései fénymásolaton

Igényelt idő:

2x45 perces szeminárium

Felhasznált irodalom:

1. Kagan, Spencer: Kooperatív tanulás. ÖNKONET Kft., Bp., 2004.

Tevékenységek:

Kész foglalkozásminta:

- A TÁ-TI-TI-TÁ lépéseinek elolvasása egyénileg, majd közös megbeszélése.

- Egy, az adott modulhoz kapcsolódó téma felolvasása ennek alapján.

- Csoportbemutatók.

- Értékelés.

Segédletek:

TÁ-TI-TI-TÁ lépései:

1. Osztály-megbeszélés

2. Csoportalkotás

3. Csoportépítés

4. A csoport témát választ

5. Rész-téma választás

6. A rész-téma kidolgozása

7. A rész-téma előadása

8. Felkészülés a csoport-előadásra

9. Csoport-előadás

10. Értékelés

11. Visszatekintés

(Kagan, Spencer: Kooperatív tanulás. ÖNKONET Kft., Bp., 2004. 20:14)

 

 

3 Inkluzív nevelés-kooperatív tanulás. Kézikönyv a pedagógusképző intézmények számára. Készült a Nemzeti fejlesztési Terv Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 2.1. intézkedés Hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének biztosítása az oktatási rendszerben központi programjának „B" komponense (Sajátos nevelési igényű gyerekek együttnevelése) keretében. Szerk.: Szabó Ákosné. suliNova Közoktatás-fejlesztési és Pedagógus-továbbképzési Kht., Bp., 2007. 36. p.