2/c. Kész foglalkozásminta átvétele
2/c Kész foglalkozásminta átvétele3
A foglalkozás témája: Projektmunka alkalmazása
Címszavak:
Célok:
A hallgatók ismerjék a kooperatív tanulásszervezés és a projektmunka metszéspontjait.
Fejlesztendő kompetencia:
A foglalkozás révén a hallgató képessé válik a tanulási folyamat szervezésére és irányítására, ezen belül változatos tanítási-tanulási formák kialakítására.
Eszközök, segédanyagok:
TÁ-TI-TI-TÁ lépései fénymásolaton
Igényelt idő:
2x45 perces szeminárium
Felhasznált irodalom:
1. Kagan, Spencer: Kooperatív tanulás. ÖNKONET Kft., Bp., 2004.
Tevékenységek:
Kész foglalkozásminta:
- A TÁ-TI-TI-TÁ lépéseinek elolvasása egyénileg, majd közös megbeszélése.
- Egy, az adott modulhoz kapcsolódó téma felolvasása ennek alapján.
- Csoportbemutatók.
- Értékelés.
Segédletek:
TÁ-TI-TI-TÁ lépései:
1. Osztály-megbeszélés
2. Csoportalkotás
3. Csoportépítés
4. A csoport témát választ
5. Rész-téma választás
6. A rész-téma kidolgozása
7. A rész-téma előadása
8. Felkészülés a csoport-előadásra
9. Csoport-előadás
10. Értékelés
11. Visszatekintés
(Kagan, Spencer: Kooperatív tanulás. ÖNKONET Kft., Bp., 2004. 20:14)
3 Inkluzív nevelés-kooperatív tanulás. Kézikönyv a pedagógusképző intézmények számára. Készült a Nemzeti fejlesztési Terv Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 2.1. intézkedés Hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének biztosítása az oktatási rendszerben központi programjának „B" komponense (Sajátos nevelési igényű gyerekek együttnevelése) keretében. Szerk.: Szabó Ákosné. suliNova Közoktatás-fejlesztési és Pedagógus-továbbképzési Kht., Bp., 2007. 36. p.