3/a. Kész foglalkozásminta átalakítása

3/a Kész foglalkozásminta átalakítása4

A foglalkozás témája: Felkészülés az önálló szaktárgyi terv elkészítésére

Címszavak:

- kooperatív technikák.

Dátum:

A foglalkozás célja:

A megismert együttműködésen alapuló és kooperatív tanulásszervezési eljárások önálló alkalmazása szaktárgyi területen.

Fejlesztendő kompetencia:

A foglalkozás révén a hallgató képessé válik a pedagógiai folyamat tervezésére, ezen belül pedagógiai munkájának - a feltételek árnyalt elemzése alapján - átfogó és részletekbe menő megtervezésére.

Eszközök, segédanyagok:

csomagolópapír, filctoll, gyurmaragasztó, Kagan, S.: Kooperatív tanulás c. könyvéből a Színes KOTTA kártyák, a SEPÁ, a Munkasarok-forgó és a TÁ-TI-TI-TÁ módszerek leírása

Igényelt idő:

2x45 perces szeminárium

Felhasznált irodalom:

  1. Horváth Attila: Kooperatív technikák. ALTERN füzetek, OKI, Budapest, 1994.
  2. Kagan, S.: Kooperatív tanulás. Önkonet Kft., Budapest, 2004.

Tevékenységek:

 


 

Segédletek:

Alkalmazott kooperatív technikák:

Mozaik módszer:

A részfeladatokat először csoportonként dolgozzák fel, majd a csoportok megtanítják egymásnak a témákat.

 

 

4 Bacskay Bea-Lénárd Sándor-Rapos Nóra-L.Ritók Nóra: Kooperatív tanulás. Oktatási programcsomag a pedagógusképzés számára. Készült a Nemzeti Fejlesztési Terv Humánerőforrás-fejlesztési operatív program 2.1 Intézkedés hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének biztosítása az oktatási rendszerben központi program „A" komponense keretében. Kiadja az Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság. 281-282. p.