3/a. Kész foglalkozásminta átalakítása
3/a Kész foglalkozásminta átalakítása4
A foglalkozás témája: Felkészülés az önálló szaktárgyi terv elkészítésére
Címszavak:
- kooperatív technikák.
Dátum:
A foglalkozás célja:
A megismert együttműködésen alapuló és kooperatív tanulásszervezési eljárások önálló alkalmazása szaktárgyi területen.
Fejlesztendő kompetencia:
A foglalkozás révén a hallgató képessé válik a pedagógiai folyamat tervezésére, ezen belül pedagógiai munkájának - a feltételek árnyalt elemzése alapján - átfogó és részletekbe menő megtervezésére.
Eszközök, segédanyagok:
csomagolópapír, filctoll, gyurmaragasztó, Kagan, S.: Kooperatív tanulás c. könyvéből a Színes KOTTA kártyák, a SEPÁ, a Munkasarok-forgó és a TÁ-TI-TI-TÁ módszerek leírása
Igényelt idő:
2x45 perces szeminárium
Felhasznált irodalom:
- Horváth Attila: Kooperatív technikák. ALTERN füzetek, OKI, Budapest, 1994.
- Kagan, S.: Kooperatív tanulás. Önkonet Kft., Budapest, 2004.
Tevékenységek:
Segédletek:
Alkalmazott kooperatív technikák:
Mozaik módszer:
A részfeladatokat először csoportonként dolgozzák fel, majd a csoportok megtanítják egymásnak a témákat.
4 Bacskay Bea-Lénárd Sándor-Rapos Nóra-L.Ritók Nóra: Kooperatív tanulás. Oktatási programcsomag a pedagógusképzés számára. Készült a Nemzeti Fejlesztési Terv Humánerőforrás-fejlesztési operatív program 2.1 Intézkedés hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének biztosítása az oktatási rendszerben központi program „A" komponense keretében. Kiadja az Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság. 281-282. p.