AZ ÉRTÉKELÉS METODIKÁJA

A modellünk a tanuló teljesítményét a

- a szocialitás

- a képességek

- tanulási eredmények

függvényeként definiálja.

●metodika

 

 

 

 

A szocialitás a normakövetést, a csoportstátuszt, a neveltséget, a képességek a kulcskompetenciákat, a kognitív képességeket, a tanulási eredmények a tantervi követelmények teljesítését és a versenyeredményeket

 

Tehát a tanulóértékelés egy három dimenziós, úgynevezett értékelési térben történik.

Mindhárom dimenzióban megadható ill. adott a várt, a kívánatos érték, azaz a referencia mutató, és a tényleges, a valóságot leíró érték, azaz a referáló mutató.

● 3D
modell

 

 

A referencia- és a referáló mutató relációja alapján történhet meg az értékítélet alkotás. A fejlesztő értékelési paradigmának megfelelően elmaradás, alulteljesítés okait fel kell tárni, a javítás módját fejlesztési javaslatban meg kell határozni. 

Az értékítélet alkotás vonatkozik egyrészt külön-külön az egyes skálákra, másrészt az értékelési térre.

 

 

● skálák