AZ ÉRTÉKELÉS METODIKÁJA
A modellünk a tanuló teljesítményét a
függvényeként definiálja. |
●metodika
|
A szocialitás a normakövetést, a csoportstátuszt, a neveltséget, a képességek a kulcskompetenciákat, a kognitív képességeket, a tanulási eredmények a tantervi követelmények teljesítését és a versenyeredményeket |
|
Tehát a tanulóértékelés egy három dimenziós, úgynevezett értékelési térben történik.
Mindhárom dimenzióban megadható ill. adott a várt, a kívánatos érték, azaz a referencia mutató, és a tényleges, a valóságot leíró érték, azaz a referáló mutató. |
●
3D
|
A referencia- és a referáló mutató relációja alapján történhet meg az értékítélet alkotás. A fejlesztő értékelési paradigmának megfelelően elmaradás, alulteljesítés okait fel kell tárni, a javítás módját fejlesztési javaslatban meg kell határozni. Az értékítélet alkotás vonatkozik egyrészt külön-külön az egyes skálákra, másrészt az értékelési térre.
|
● skálák |