AZ ÉRTÉKELÉS SZEMPONTJAI
A modell a tanuló teljesítményét a
függvényeként definiálja. |
● az
|
Az értékelés egyrészt norma-, másrészt kritériumorientált metodikával történik. Mind a kritériumok, mind a normák tartalmazzák a várt (referencia) és az elért, teljesített (referencia) mutatókat. A modell az értékelt területek referáló mutatóit
|
●
norma és
|
Az egyes területekről ennek alapján fogalmazódnak meg az értékletek / értékítéletek: ![]()
Mind a területek, mind az értékletek (Pl.: MEGFELELŐ, NEM MEGFELELŐ, illetve JAVULT, VÁLTOZATLAN, ROMLOTT) súlyozott pontszámot kapnak. Ennek alapján minden tanulónál kialakul az elérhető- és az elért pontszám, melyekből képződik teljesítményének, eredményességének százalékpontja. Ez utóbbihoz szintén kritérium rendelődik. |
●értékletképzés
|
Példa - Excel állományban - a súlyozásra.
Az értékelt területeken a tanuló önértékelése is megtörténik, amely összevetésre kerül az értékelők értékletével. |
● súlyozás
|