AZ ÉRTÉKELÉS SZEMPONTJAI

Az intézménynek törvényesen működve úgy kell elérnie a kitűzött céljait, hogy alapelveit érvényesítve vívja ki a partnerek elégedettségét. Ennek megfelelően az intézmény értékelése a törvényességre, a dokumentumok és az iskolaműködés koherenciájára, valamint a partnerek elégedettségére irányul.

Az értékelendő területek a Pedagógiai Program, az IMIP prioritásai (alapelvei, céljai) szerint kerülnek kijelölésre; fontossági súlyt kapnak az értékelés során.

A területeket egyrészt norma-, másrészt kritériumorientált metodikával értékeljük. Mind a kritériumok, mind a normák tartalmazzák a várt (referencia) és az elért, teljesített (referencia) mutatókat. Az egyes területekről ennek alapján fogalmazódnak meg az értékítéletek.

● értékelési
szempontok

 

 


Az értékelés - értékletképzés - során történik meg az értékelt területeken elért / teljesített eredményeket, mutatókat, adatokat:

(A) viszonyítása a várt / elvárt mutatókhoz.

a) Ha a várt / elvárt mutatókkal megegyeznek, vagy jobbak a teljesített

eredmények, mutatók, adatok, akkor az értékelt terület a megfelelő értékletet kapja.

b) Ha a várt / elvárt mutatóknál alacsonyabbak, rosszabbak a teljesített

eredmények, mutatók, adatok, akkor az értékelt terület a nem megfelelő értékletet kapja.

(B) viszonyítása a megelőző / korábbi értékelés mutatóihoz.

a) Ha a megelőző / korábbi értékelés mutatóinál jobbak az aktuálisan

teljesített eredmények, mutatók, adatok, akkor az értékelt terület a javult értékletet kapja.

b) Ha a megelőző / korábbi értékelés mutatóival megegyeznek az

aktuálisan teljesített eredmények, mutatók, adatok, akkor az értékelt terület a változatlan

értékletet kapja.

c) Ha a megelőző / korábbi értékelés mutatóinál rosszabbak /

alacsonyabbak az aktuálisan teljesített eredmények, mutatók,

adatok, akkor az értékelt terület a romlott értékletet kapja.

● értéklet
képzés