AZ ÉRTÉKELÉS SZEMPONTJAI
Az intézménynek törvényesen működve úgy kell elérnie a kitűzött céljait, hogy alapelveit érvényesítve vívja ki a partnerek elégedettségét. Ennek megfelelően az intézmény értékelése a törvényességre, a dokumentumok és az iskolaműködés koherenciájára, valamint a partnerek elégedettségére irányul. Az értékelendő területek a Pedagógiai Program, az IMIP prioritásai (alapelvei, céljai) szerint kerülnek kijelölésre; fontossági súlyt kapnak az értékelés során. A területeket egyrészt norma-, másrészt kritériumorientált metodikával értékeljük. Mind a kritériumok, mind a normák tartalmazzák a várt (referencia) és az elért, teljesített (referencia) mutatókat. Az egyes területekről ennek alapján fogalmazódnak meg az értékítéletek. |
●
értékelési
|
Az értékelés - értékletképzés - során történik meg az értékelt területeken elért / teljesített eredményeket, mutatókat, adatokat: (A) viszonyítása a várt / elvárt mutatókhoz.
(B) viszonyítása a megelőző / korábbi értékelés mutatóihoz.
|
● értéklet
|