AZ ÉRTÉKELÉS SZEMPONTJAI
A modell a pedagógus teljesítményét a
függvényeként definiálja. |
●
értékelési
|
Az értékelendő területek kijelölése egyrészt minden értékeltre érvényesen a Pedagógiai Program, az IMIP prioritásai (alapelvei, céljai) szerint, másrészt pedagógusonként egyénileg, a munkaterületek sajátosságai alapján történik. A területeket egyrészt norma-, másrészt kritériumorientált metodikával értékeljük. Mind a kritériumok, mind a normák tartalmazzák a várt (referencia) és az elért, teljesített (referencia) mutatókat. |
|
Az értékelt területek referáló mutatóit egyrészt a korábbi értékeléskor mért / elért mutatóval, másrészt az elvárt mutatóval vetjük össze. Az egyes területekről ennek alapján fogalmazódnak meg az értékletek / értékítéletek: ![]()
Mind a területek, mind az értékletek (MEGFELELŐ, NEM MEGFELELŐ, illetve JAVULT, VÁLTOZATLAN, ROMLOTT) súlyozott pontszámot kapnak. Ennek alapján minden pedagógusnál kialakul az elérhető- és az elért pontszám, melyekből képződik teljesítményének, eredményességének százalékpontja. Ez utóbbihoz szintén kritérium rendelődik. Ezáltal a különböző területeken dolgozó pedagógusok tevékenysége, teljesítménye összevethető a TELJESÍTMÉNY-mutató alapján. Az értékelt területeken a pedagógus önértékelése is megtörténik, amely összevetésre kerül az értékelők értékletével. |
●
referens
|
Példa - Excel állományban - a súlyozásra.
|
● súlyozás |