AZ ÉRTÉKELÉS SZEMPONTJAI

A modell a pedagógus teljesítményét a

- befektetett/elvégzett munka

- a munka produktuma,

- valamint a partnerek ehhez kapcsolódó elégedettsége

függvényeként definiálja.

● értékelési
szempontok

 

 

 

 

Az értékelendő területek kijelölése egyrészt minden értékeltre érvényesen a Pedagógiai Program, az IMIP prioritásai (alapelvei, céljai) szerint, másrészt pedagógusonként egyénileg, a munkaterületek sajátosságai alapján történik.

A területeket egyrészt norma-, másrészt kritériumorientált metodikával értékeljük. Mind a kritériumok, mind a normák tartalmazzák a várt (referencia) és az elért, teljesített (referencia) mutatókat.

 

Az értékelt területek referáló mutatóit egyrészt a korábbi értékeléskor mért / elért mutatóval, másrészt az elvárt mutatóval vetjük össze. Az egyes területekről ennek alapján fogalmazódnak meg az értékletek / értékítéletek:

Mind a területek, mind az értékletek (MEGFELELŐ, NEM MEGFELELŐ, illetve JAVULT, VÁLTOZATLAN, ROMLOTT) súlyozott pontszámot kapnak.

Ennek alapján minden pedagógusnál kialakul az elérhető- és az elért pontszám, melyekből képződik teljesítményének, eredményességének százalékpontja. Ez utóbbihoz szintén kritérium rendelődik.

Ezáltal a különböző területeken dolgozó pedagógusok tevékenysége, teljesítménye összevethető a TELJESÍTMÉNY-mutató alapján.

Az értékelt területeken a pedagógus önértékelése is megtörténik, amely összevetésre kerül az értékelők értékletével.

● referens
és
referáló mutatók

 

 

 

 

Példa - Excel állományban - a súlyozásra.

● súlyozás