A téma további feldolgozását segítő anyagok
Benczúr Miklósné: A mozgáskorlátozott gyermekek szomatopedagógiai nevelése az óvodában és az iskolában. In: Illyés Sándor (szerk.2000): Gyógypedagógiai alapismeretek. BGGYTF. Budapest, 535-561.
Chikán Csaba - Józsa Teréz (1997.szerk): A mozgásfogyatékossággal élő emberek rehabilitációjának sokoldalú megközelítése. Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége. Budapest,
Fótiné Hoffmann Éva(2003): Az integráció kihívásai - sajátos nevelési igényű gyermekek a többségi általános iskolában. In: Tanári létkérdések. Kézikönyv gyakorló pedagógusoknak, osztályfőnököknek. 43. kiegészítő kötet. RAABE. Budapest, 10-19.
Fótiné Hoffmann Éva (2005): Mozgáskorlátozott gyermekek integrált nevelése, oktatása. In: Kisgyermekek nagy problémák. 4;-9 éves gyermeket nevelő pedagógusok kézikönyve. RAABE. Budapest,
Kullmann Lajos: A mozgáskárosodás. In: Illyés Sándor (szerk.2000): Gyógypedagógiai alapismeretek. BGGYTF. Budapest,199.old.
Mesterházi Zsuzsa (szerk.2001): Gyógypedagógiai lexikon. ELTE BGGYFK. Budapest, 130-132, 150-153. old.
Gordosné Szabó
Anna(2004): Bevezető általános
gyógypedagógiai ismeretek. Nemzeti Tan-
könyvkiadó. Budapest, 95-97. old.
Nádas Pál: Oktatás vagy Mozdulatok. (videofilm) Mozgásjavító
Általános Iskola és Diákotthon. Budapest, 1997.
Benczúr Miklósné: Mozgáskorlátozottság miatt módosult tanítás-tanulás szervezés
speciális színtereken. In: Gordosné Szabó Anna (2004): Gyógyító pedagógia. Nevelés és terápia. Medicina Könyvkiadó Rt.
Budapest, 199-216. old.
További segédletek az együttneveléshez a http://www.sulinovaadatbank hu honlapon:
Dokumentációs útmutató:
6. Dokumentációs útmutató mozgássérült gyermekek, tanulók együttneveléséhez
Módszertani intézményi útmutató:
6.
Módszertani intézményi útmutató mozgáskorlátozott gyermekek, tanulók
együttneveléséhez
Eszköztár:
Sérülésspecifikus eszköztár mozgássérült gyermekek, tanulók együttneveléséhez
Ajánlások:
Matematika
Bevezető a matematika kompetenciaterület ajánlásaihoz
Ajánlások mozgáskorlátozott gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez
Szociális, életviteli és környezeti kompetenciák:
Bevezető
a szociális, életviteli és környezeti kompetenciaterület ajánlásaihoz
Ajánlások
mozgáskorlátozott gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez
Szövegértés-szövegalkotás:
Bevezető a szövegértési-szövegalkotási kompetenciaterület ajánlásaihoz
Ajánlások mozgáskorlátozott gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez
Óvodai nevelés
Bevezető az óvodai nevelés kompetenciaterület ajánlásaihoz
Ajánlások mozgáskorlátozott gyermekek kompetencia alapú fejlesztéséhez
Idegen nyelv
Bevezető az idegen nyelvi kompetenciaterület ajánlásaihoz
Ajánlások mozgáskorlátozott gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez
Életpálya építés
Bevezető az életpálya-építési kompetenciaterület ajánlásaihoz
Ajánlások mozgáskorlátozott gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez