A KÉPESSÉGELOSZLÁS NÉHÁNY JELLEMZŐJE


Az eddig tárgyalt mutatók elsődlegesen az iskolavezetés stratégiai döntéshozatalát támogatják, a direkt tantervi folyamatokat közvetlenül nem érik el. Ezen adatok megismerésével nem változik meg egyetlen tantárgy tanítási-tanulási környezete sem. Nincs közvetlen befolyásuk egy-egy tanuló tanítására, fejlesztésére.

A jelentés további adatai már „elérik" a tantermet, a tanulót.

●adatok az
iskolavezetésnek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

●értelmezés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Képességeloszlás

Az országos eloszlás, valamint a tanulók eredményei a megyeszékhelyi általános iskolákban és az Önök megyeszékhelyi általános iskolájában


A mért eredmény (képességpont) alapján - ahogy azt a fenti ábra szemlélteti - a tanulók öt képességszintbe sorolódnak.

Mivel ismert, hogy az egyes képességszintekbe tartozók mire képesek és mire nem, valamint a tanulók azonosíthatók (nevesíthetők), így a fejlesztés egyénhez, vagy kisebb csoporthoz igazítható a mért adatok alapján.

●adatok a
tanterembe

 

 

 

 

●populáció képességeloszlása

 

 

 

 

●iskolai képességeloszlás

 

 

Ez a típusú jelentés készül mind a matematikai eszköztudásról, mind a szövegértésről. 

Példa hallgatói feladatra és munkaformára

  • A hallgatók 3-4 fős csoportban oldják meg a feladatot.
  • Az oktató moderálásával elemzik a bemutatásokat.

 

●munkaforma