A KÉPESSÉGELOSZLÁS NÉHÁNY JELLEMZŐJE
Az eddig tárgyalt mutatók elsődlegesen az iskolavezetés stratégiai döntéshozatalát támogatják, a direkt tantervi folyamatokat közvetlenül nem érik el. Ezen adatok megismerésével nem változik meg egyetlen tantárgy tanítási-tanulási környezete sem. Nincs közvetlen befolyásuk egy-egy tanuló tanítására, fejlesztésére. A jelentés további adatai már „elérik" a tantermet, a tanulót. |
●adatok
az
●értelmezés
|
Képességeloszlás Az országos eloszlás, valamint a tanulók eredményei a megyeszékhelyi általános iskolákban és az Önök megyeszékhelyi általános iskolájában
A mért eredmény (képességpont) alapján - ahogy azt a fenti ábra szemlélteti - a tanulók öt képességszintbe sorolódnak. Mivel ismert, hogy az egyes képességszintekbe tartozók mire képesek és mire nem, valamint a tanulók azonosíthatók (nevesíthetők), így a fejlesztés egyénhez, vagy kisebb csoporthoz igazítható a mért adatok alapján. |
●adatok
a
●populáció képességeloszlása
●iskolai képességeloszlás
|
Ez a típusú jelentés készül mind a matematikai eszköztudásról, mind a szövegértésről. Példa hallgatói feladatra és munkaformára
|
●munkaforma
|