15. Lecke- A kurzus értékelése, zárása

15. Lecke- A kurzus értékelése, zárása

 

1. feladat - gondolatok megfogalmazása az értékelésről

egyéni feladat:

Olvassa el az alábbi szöveget, majd írja le a reflexióit a kettéosztott napló segítségével!

 


v.ö.:Bárdossy-Dudás-Pethőné-Priskinné (2002): A kritikai gondolkodás fejlesztése. Pécsi Tudományegyetem, Pécs-Budapest. 291.

A harcművész mester szerint az értékelés a tanítás része. A következő mintát ajánlja figyelmünkbe:

„A mi tanítási módunk a következő: én vagyok a mester, és neked is mesternek kell lenned, meg neked is. De ha úgy fogsz küzdeni, ahogy én, vagy úgy töröd el a cserepet, ahogy én, akkor baj van, akkor nem tettem semmit a világért. Például Márk most húsz cserepet tör, holott öt cserepet is nagyon nehéz ám eltörni. De még véletlenül sem »tanítottam meg«. Hanem ő a saját egyéniségével tör, és ezt mindenki látja rajta, aki látja töréseit. Azt megpróbálhatja egy tanítvány, hogy olyan legyen, mint én, de én abban nem segítek neki. Ez látszólag nehéz dolog, de csak azért, mert az ember logikusan keresi a megoldást, erre az esetre... Nálunk is vannak kötött technikák. Én tudom, hogy például egyenes ütést alapszinten hogyan kell tudni ütni. De nem tudom azt, hogy neki hogy kell ütni. Ám érdekes módon, egy bizonyos idő után ő meg tudja mutatni. Láthatóvá válik az érték. És ez mindenki számára, még egy gyermek számára is látható, tiszta érték. Szóval, 5-6 évig ez úgy van nálunk, hogy szinte minden lehetőséged megvan arra, hogy a vizsgát letedd... Én most nem kívánom taglalni az akkori hibáidat. Az értéket kell tudni az emberben meglelni, és nem pedig hibáit, mert a hibák alapján csak leértékelni lehet..."

a kurzus minden résztvevőjével:

Az első jelentkező olvassa fel az általa kiemelt szövegrészt! Ismertesse reflexióit, majd ezt követően mindenki szóljon hozzá, aki ezt az idézetet választotta! Így folytatódik, amíg minden fontosnak vélt szöveget nem gondoltak tovább.

 

2. feladat - összegzés készítése a kurzusról

4-6 fős kiscsoportokban

A csoportok csomagolópapírra készítsenek táblázatot az alábbiak szerint!

 

 

csomagolópapír, filctollak, felületkímélő ragasztószalag

A csoportok mutassák be és értékeljék munkájukat!

egyéni feladat:

Idézzék fel magukban a félévi munkát, és válaszoljanak az alábbi kérdésekre! Először a kurzusról szóló kérdőívet töltsék ki, majd végezzék el a saját önértékelésüket! A kérdőívek egyik példányát tartsák meg saját céljaikra, a másikat név nélkül adják át a kurzus vezetőjének!

Mindkét ív végére írhatnak személyes megjegyzést, amivel ki szeretnék egészíteni az értékelést.

 

 

 

 

4-6 fős kiscsoportokban:

Írjanak egy „ötsorost" a kurzusról, vagy a kurzuson folyó munkáról!

Egy főnév (cím)

Két melléknév (leírás)

Három ige vagy igenév (cselekvések)

Négy szó (érzelem, gondolat)

Egy szó (a lényeg újrafogalmazása)

 

Ismertessék az írásaikat!