TUDÁSSZERZŐ KÉPESSÉG

TUDÁSSZERZŐ KÉPESSÉG


funkció: információ felvétellel, ill. információ feltárással hoz létre új tudást

komponensei:

(1) ismeretszerző képesség

(2) problémamegoldó képesség

(3) alkotó képesség

●tudásszerzés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(1) ismeretszerző képesség: a szükséges ismeretek szándékos megkeresése, kiválasztása, felvétele.

Példa:

●megismerés

 

 

 

 

 

 

 

 

(2) problémamegoldó képesség: a hiányzó tudást próbálkozások által tárja fel.

A feltétel-következmény és a köztük lévő viszony alapján nyolc fajta összefüggés felismerésének, használatának kognitív készsége szolgálja a problémamegoldást

●probléma megoldás

 

 

 

 

 

Példa

●példa

 

 

 

 

 

 

 

 

(3) alkotó képesség: objektivált új produktum létrehozása


(A) abszolút új produktum senki más még nem alkotta meg

(B) relatíve új produktum a létrehozó még soha nem alkotta meg

●alkotás

 

 

 

 

 

 


●példa

 

 

 

 

 

 

Példa hallgatói feladatra és munkaformára

  • Az azonos szakos hallgatók alkotnak 3-4 fős csoportot.
  • A csoporton belüli munkamegosztással szerkesztik meg a példákat.
  • A csoport kiválasztja a legjobbnak tartott feladatot.
  • A szóvivők bemutatják a a választott példát a teljes csoportnak

●munkaforma