4.2.3. A III. fenntartói modell - Ösztönző környezet építése

A szervezeti kultúra fejlesztésének képessége

A fenntartó szervezetének (szervezeti egységének) vezetése a munkatársak bevonásával tudatosan fejlessze szervezeti kultúráját. Ennek során fokozottan ügyeljen az alábbiak megvalósítására:

  • a munkatársak bevonása a fejlesztési folyamatokba,
  • a személyes teljesítményt értékelő rendszer kialakítás és működtetése,
  • a személyes fejlődést támogató rendszer kialakítása,
  • a humán erőforrással való gazdálkodás tudatos tervezése,
  • a feladatok delegálása,
  • a szervezeten (szervezeti egységen) belüli kommunikáció fejlesztése, az együttműködés támogatása,
  • a munkatársak elégedettségének rendszeres mérése,
  • a szervezet (szervezeti egység) motivációs rendszerének kialakítása,
  • a szervezeti kultúra folyamatos fejlesztése.

 

A minőségelvű finanszírozás működtetésének képessége

A fenntartó állítsa finanszírozási rendszerének középpontjába a közoktatási intézmények működésének minőségét. Ennek alapelveit konszenzusos alapon, az érintett felek egyetértésével határozza meg. Ennek érdekében alakítsa ki azt az információs rendszert, amelynek segítségével átláthatóvá teszi az értékelési és az ehhez kapcsolódó minőségelvű finanszírozási rendet, amely a konszenzusos alapon elfogadott helyi minőségfogalmaknak megfelelő feladatellátáson nyugszik.