4.1.3. A III. intézményi modell - A minőségfejlesztés terjesztése
A III. intézményi modell célja, hogy a közoktatási intézmény pedagógusai, pedagógusközösségei váljanak képessé a minőségfejlesztés terén megszerzett ismereteik, tapasztalataik továbbadására, más közoktatási intézmények minőségfejlesztési munkájának támogatására. A minőségfejlesztési program a multiplikációs tevékenység két szintjét különbözteti meg.
- A teljes körű minőségirányítási rendszerrel rendelkező óvoda, iskola, kollégium képes bázisintézményként segíteni más intézmények minőségfejlesztési tevékenységét.
- A teljes körű minőségirányítási rendszerrel rendelkező intézmény egyes munkatársai vagy munkatársi csoportjai szigorú előminősítés és képzés után képesek konzulensi vagy tanácsadói tevékenység végzésére más intézményekben.
A III. intézményi modell megvalósítása érdekében az intézmény:
- dolgozzon ki továbbképzési programokat a minőségfejlesztés területén,
- tegye nyitottá az intézményt szakmai tapasztalatcserék számára,
- dolgozzon ki és tegyen közzé esetleírásokat, esettanulmányokat,
- dokumentálja és tegye más intézmények számára elérhetővé sikeresnek bizonyult módszereit,
- tegye képessé az intézmény munkatársait (illetve azok meghatározott körét) a támogató, a konzulensi vagy a tanácsadói szerepkör betöltésére,
- biztosítsa a támogatási tevékenységhez szükséges emberi erőforrást.